Tuesday, December 12, 2006

znalec

bol som v kine. s Ucitelkou. prehovorila ma... na nemainstreamovku. film volver, pedro almodovar...
nebudem tu robit recenziu, poprve som laik najhrubsieho zrna a podruhe si mozte recenzii vygooglovat za vrece...

ja len tak, ze sa pochvalim. ze nie som az taky komercak...
ze je vo mne aj kusok intelektuala... aj ked som rozsypal v kine pukance...

neviem cim to je, ze sa nieco poklada za intelektualnu zabavu. este som na to neprisiel... film bol dobry... teda dobry v tom zmysle, ze ja si vazim kazdy tvorivy pocin. hlavne taky, akeho som ja nie schopny. cize vsetky.

takze bol dobry. vsimnite si, neboli pouzite ziadne uvodzovky, ziadna ironia.

len, taky nejaky prilis zo zivota. taky prilis skutocny... a ja sa aspon v kine rad nechavam trosku klamat... trosku zvadzat.

o dej tu asi az tak neslo. ci ano?
pacili sa mi zabery. rozne. hlavne take, ktore aj menej vsimavym jedincom jasne ukazali, ako sa da na svet pozerat aj inymi ocami...

trosku mi vadilo, ze pribeh, to gradovanie, prekvapenie a rozuzlenie bolo ako keby na objednavku... bolo to proste take nejake dokonale... ako z ucebnice.
ako ked sme sa volakedy na strednej ucili, ako sa ma pisat poviedka... ze ked ma byt dobra, musia tam byt rozne prvky. ked ste dodrzali sablonu, mali ste za jedna...

musim vsak uznat, ze osud tych par postav bol prepleteny dokonale...

bolo tam vela smrti, nejake choroby, tradicne suchal kazdy s kazdym, dobrovolne, ci nasilu... mozno realita. ale na tu sa divam vsade okolo.

v kazdom pripade odporucam vsetkym ako som ja, cize komercakom. a tym, co sleduju len takuto scenu odporucam nieco strasne komercne. taka bondovka posluzi dokonale. nech spozname svoje svety, nech si rozsirime tie nase obzorceky... mozno vy nie, ale ja mam co dohanat...

a viete, ci mi urobi najvacsiu radost?

ked v najblizsich dnoch pri kazdej kave a kazdemu cloveku, co bude so mnou na tej kave len tak akoze mimochodom utrusim, aky film som videl.
dovolim si tvrdit, ze vacsina nebude tusit (ano, urcite sa stretavam len s hlupakmi ako som ja. to ste chceli povedat? tak raz a navzdy, na kamosov a kamosky mi nesiahajte!), kto je almodovar. a vtedy pride moja chvila...

zdvihnem obocie az po temeno hlavy, zatvarim sa zhnusene a vyplujem tieto slova:

"ty nepoznas pedra? pedra almodovara? tsss, to odkial si prisiel, trubka...!?"

nasledne ladnym pohybom dopijem svoje malicke espresso, zamrmlem nieco o hnilej konzumnej spolocnosti a ked dotycny skonci so sebareflexiou, navrhnem, ze ho niekedy mozem vziat so sebou... ved, nech sa trosku odrazi od dna... nech "vie".


P.S. moj najlepsi kamarat Lenin (lebo tak vyzera) mi prave pokazil radost...

hajzlik, vcera bol na labutom jazere.

kam sa tato spolocnost ubera?!?

8 comments:

dievčatko s dáždnikom said...

:o)netradične dobre sa mi čítajú tvoje články, a na to labutie jazero skoč, je dobré (ak ma pamäť neklame)

Pecosita said...

aj charlie bola vcera na labutom jazere. ona je na balet, ja na almodovara. mame to podelene.

Anonymous said...

Piecka, almodovar je dost cool ze?
No ale priznam sa ze Bonda som ziadneho nedopozeral (ked som bol mladsi tak som to skusal ale teraz si viac vazim svoje mentalne zdravie aby som sa tak tyral)
Radsej budem fakt pozerat do riti bezdomovca, bleeeeeee :((((((

Anonymous said...

virus

Anonymous said...

Pedro je super!

ninka said...

s ucitelkou si bol? so svojou byvalou ci terajsou ucitelkou? :DD tal to muselo byt :DD

swarovski said...

nie je to moja ucitelka. ona Je ucitelka :) povolanim. ci poslanim?

Aurelia Bloom said...

ci je nieco povolanie, poslanie, otrava, to zavisi od osobnosti cloveka. ak chce niekto pridat dalsie dovody, netreba. ta subjektivnost kazdeho jedneho ovplyvni kazdy iny dovod. preto staci ten jeden. :)