Wednesday, November 28, 2007

"zundrem"

bol som na navsteve a skoro mi odmrzli.
nohy, nie gule.

teraz taham sopel po zemi a nadavam. na "zhodu okolnosti."

... od isteho casu musi byt, uz aj na slovensku, kazdy radiator v panelaku osadeny regulatorom vykonu a rozdelovacom vykurovacich nakladov. podla nameranych udajov sa rozdelia naklady na vykurovanie medzi jednotlive domacnosti v dome.

krok spravnym smerom, mal by prinasat spravodlivost, kazdy si plati za to, co spotrebuje, je zodpovedny sam za seba. toto by malo ludi primat k tomu, aby sa energiou nemrhalo. tlieskam...

predstavte si vsak situaciu, ze byvate na najvyssom poschodi paneloveho domu, dokonca v rohovom byte, cize viac menej jediny kontakt s vykurovanou castou je byt pod vami.

predstavte si este, ze sused pod vami odcestuje na rok do zamoria. samozrejme radiatory odstavi, ved naco by kuril a platil, ked sa doma nezdrziava. chapem, logicke.

nakoniec si predstavte, ze steny, strop (ako vzdy) a teraz uz aj podlaha su ladove a doma mate 15 stupnov napriek tomu, ze vase radiatory ficia naplno. ano, ucet budete mat mastny, ale nepomozete si. a na teplo aj tak zabudnite. teda ak si nezozeniete elektricky ohrievac do kazdej izby.

jednoducho, klasicke kurenie nema sancu sa vysporiadat s tym, ze vsade okolo vas "mrzne".
netvrdim, ze to dotycny urobil naschval, ale vam to je jedno, je vam zima.

nebolo by lepsie vyrabat, alebo nastavit regulatory tak, aby sa kurenie nedalo uplne vypnut? aby bola zachovana nejaka minimalna teplota? ved takto celkova spotreba domu stupa, kedze okolite byty musia kurit viac a vsetci stracaju.

teda okrem genia, ktory si hreje rit v australii na plazi...

13 comments:

Daily Whinger said...

Bad luck, bro.

Anonymous said...

skus sa doma teplejsie obliect a nebehaj po byte len v trenirkach..potom ti nebude kvapkat sopel z nosa :)..

(Lenin)

swarovski said...

curacka hlava,
citaj pozornejsie,ked som na navsteve, tak nechodim v trenirkach! :)))

Anonymous said...

ani chvilu??:)

(Lenin)

swarovski said...

tentokrat nie :)

Lev bez hrivy said...

Toto je jeden z dovodov, preco su krajne byty v blokoch lacnejsie.

Sympathy. Ale chciet po niekom, aby Ti kuril nevypnutelnym ventilom... e-e, nebolo by to lepsie.

Pecosita said...

eeeej, nechcem radsej vediet, koho si volil ;)a

ale chapem F4 byvala v takom byte, a ja som mala krajnu izbu...auuu....brrr...uz len spomienka na to chladi.

swarovski said...

lbh: nechcem, aby mi niekto kuril, ale mala by byt zachovana nejaka minimalna teplota, pod ktoru by sa nemalo ist...

pec: nechapem. co to ma s politikou? a volim vzdy kapitalizmus...

Lev bez hrivy said...

Ale vsak minimalnu teplotu mas zarucenu: teplotu absolutnej nuly, 0 K. To nepodlezu ani tie najvacsie mrazy :-)

Pecosita said...

swarko, to bol for :P

swarovski said...

lbh: no, pri absolutnej nule by som mal asi ine starosti ako ci mi je zima na nohy :))

pec, ved ja som tiez samy for :)

felisia said...

eh, nemusim si predstavovat, presne v takom byte zijem :-(

lizardik said...

tiež som v takom niečom býval, pred dvoma rokmi, keď bola zima ako v ruskom filme (-20 v noci), tak som spal oblečený v spacáku, a pod dvoma perinami, paneláky nie sú pripravené na takéto extrémy