Wednesday, April 04, 2007

300

vyliezol som z kina, volam kamoske, nedviha.
hm, nic ine mi neostava, ako presmerovat svoju energiu na internet.

lenin ma znovu prehovoril na kino. kedze poznam jeho kinopreferencie, zmiesanym pocitom som sa nevyhol. ten clovek vam starne pred ocami, ale co sa tyka filmov, je vecne dieta. ak vas vola do kina, znamena to, ze jeho manzelka nechce ist. a z toho zas vyplyva, ze film sa bude volat nejaky "man". kludne si tam mozte predlozit X, super, bat... viac mi teraz nenapada narychlo...

tentokrat ziadny "man", ale komiksovej teme sme sa nevyhli.

dobre, dobre, nebudem sa tu hadzat o zem, ze ako som kamosovi urobil laskavost, co to som o tom filme cital, marketing zafungoval a bol som nan zvedavy. s tym, ze som vedel, co mam cakat, tak som nebol sklamany.

film 300.

ak neviete, o com je... spartansky kral leonidas sa postavi s 300 muzmi obrovskej armade perzanov (ktoru vedie xerxes) v uzkom priesmyku v horach. vzhladom na teren a z toho vyplyvajucu stratu vyhody presily, perzanov greci drzia v sachu niekolko dni. no a bojuju samozrejme udatne, zabiju horu nepriatelov, az kym ich jeden nezradi ... nakoniec hrdinsky padnu.

tymto som dejuchtivych plne uspokojil, viac toho tam velmi nie je. okrem toho, hlbavu zapletku k tomuto filmu nik nesluboval, takze ak si ho idete pozriet, nic viac ani necakate.

a teraz vyhlasenie. chlapi aj baby, chodte si ten film pozriet.

je to oslava ludskeho tela. ak neratam 4 zenske prsia, co sa tam mihli, tak oslava muzskeho tela.

zeny, pridete si na svoje, slubujem. kazda z vas si tam najde svoj typ. su tam zastupene vsetky kategorie od slachovitych orlandobloomovcov az po sto kilo masa okolo dvojmetrovej kostry.

a preco by si to mali ist pozriet aj muzi? myslim okrem akcie a efektov?

nuz pre tie 4 zenske prsia tiez, uznavam. jedna z adeptiek sa vraj stala po tomto filme jednou z najvyhladavanejsich zien na internete. pravdu povediac si myslim, ze skor zo zvedavosti, ako kvoli zenskej "kvalite", ale to je jedno.

chlapi, priznajte (priznajme) si vsak jedno. kedze toto citate, znamena to, ze mate pristup k internetu. z toho vyplyva, ze nie je den, aby ste nevideli aspon jednu holu kozu. netreba preto ist do kina...

takze znova, preco by to mali vidiet aj muzi?

tiez kvoli tym muzom.

teraz medzi nami, tvrdasmi.
je april, sezona zacina... nechcite si predstavit, ako sa budete citit, ked sa budete dve hodiny divat na svetovy 300 clenny vykvet fitnesscentier. hned ma zacala pneumatika viac tlacit, premyslal som, ci som dnes (ano, pred kinom) makal vo fitku dostatocne a "pokinovu" navstevu mc donaldu som odsunul na neurcito...

fakt pani, lepsiu motivaciu tazko najdete.

aj preto sa to oplati vidiet...


po kine sa ma pytal lenin, ci sa mi pacil film.

vravim, film normalka... ale ten xerxes! nie som "teply", ale bol dokonaly. ako socha...

a lenin? len sucho zahlasil:

"tebe sa pacia vsetci chlapi, co maju viac piercingov ako ty... "


perzan ich mal aspon 300.

aka to symbolika...

38 comments:

Pecosita said...

hm, jedna mila kamaratka ma na ten film prehovarala...kedze som prave dostala recenziu, tak ma uz neprehovori. dokonalost ma velmi nelaka.
to ja radsej trojhodinoveho kusturicu a jeho krasne nedokonale, ale prijemne postavy...som sa pobavila, aj som si pospala, aj nohy som mohla mat vylozene na milion sposobov. hold, ked je v kine dokopy 5 ludi, je to pohoda :)

btw. je tazke prekonat tvoj pocet piercingov? ;))

Aventerra said...

Aspoň 300? To si ani len predstaviť nechcem. :) Tuším som sa o tej vojne učila tak pred mesiacom. Ak nie o nej, tak o čomsi podobnom.

Pekne spájaš súvislosti, myšlienky. A to nerátam tú symboliku. Sympatizujem s tým. ;)

Je mi jasné, že ten film si nepozriem (niet času), ale až sa s tým niekedy stretnem - veď človek nikdy nevie -, spomeniem si na..Teba. Pravdepodobne. :)

Aventerra said...

Pec, si ma predbehla tak o sekundu. Vrrr :P .

Pecosita said...

nuz...po dlhom case prva...:D ja mam dnes vazne zvlastny den :D hihahe

dievčatko s dáždnikom said...

znamená to, že ty ich máš maximálne 299 :o)

myslím piercingov :o)

na 300 sa chystám a pôjdem, len čo sa mi srdiečko kinové vráti z dovolenky :o)

-- kamikatze -- said...

hehe, ja som slintala aj po ukazkach

Disposable said...

swaro: ja som na tom filme bol pred 3 tyzdnami zhodou okolnosti tiez s Leninom ( prdel je ze ten chlapik sa vola fakt Lenin, kedze jeho otec je komunista tak svojho syna pomenoval Lenin Jeyeraj.... jeho brat sa vola Stalin Jeyeraj ;))) )...
Ale spat k filmu ;) chlapci ho trosku dojebali ( nenapada ma ine slovo ), okrem poctu grekov v termopylach, cez vyzbroj a oblecenie spartanov a grekov, styl boja grekov ,vyzbroj perzanov atd atd atd ...az po dodrbanie historie celej tejto bitky ... ja som si pripadal ako v Panovi prstenov kde elfovia bojuju proti skretom ;) a to uz nevravim o tom ze co tam kurva robil nosorozec ;-)
ja som mal pocit ze vybrali vykvet holywoodskych posilnovni - intonacia tomu zodpovedala kedze 4/5 grekov mali rozozrate nosne prepazky zo steroidov a anabolik a preto tak huhnali... okrem toho banda holywoodskych maskerov vytvorila co najskaredsich perzanov...
a na zaver nam naservivovali sceneriu ako 300 krasnych nesmrtelnych grekov bojuje proti 2 milionom skaredych ;)..rambo v starovekej verzii uz mu len rotacny luk chybal ;)

mí ,-) said...

disposable - presne to som chcel napisat.. tesil som sa na ten film, a mna dost znacne sklamal. Kedze nie som vyznavac muzskeho kultu tela, ani sado-maso outfitov ala Xerxes (urobit z kulitovaneho, v dlhom plasti chodiaceho vojvodcu takuto zombie chce imho znacnu odvahu :), film mi vlastne nemal co povedat.. Uznavam, ze predlohou bol komix, aj chapem, ze tvorca komixu mal nemaly vplyv na rozhodovanie o samotnom filme, ale cakal som, ze sa aspon tento jeden kusok vymani z modneho trendu vselijakych ultra, super, mega - manov.. no zial nestalo sa.

Anonymous said...

Swa - ja sa fakt rozhodujem na co mam ist zajtra do kina. A tusim si mi pomohol. Ja teda som vyznavac muzskeho tela.:)) Navyse dva tyzdne uz bojujem s pneumatikou a to znamena, ze prichadza prva faza "vykaslem sa na to takto sa tyrat" a motivacia by bodla a vobec tristo polonahych chlapov na velkoplocnom platne. Jake premyslanie.
.
fanaticgay

April said...

Ja som na ten film chcela ist a este aj chcem! A ano, priznavam sa, ze kvoli tym Spartanom :) Aj ja mozem byt z casu na cas cisto povrchna, ved je jar :) Ale kedze sa jedna moja mila kamaratka rozhodla, ze na film nepojde, nemam s kym ist!

Disposable said...

april: neboj uz mas ;) po tomto inzerate ze hladas chalana na rande do kina ;))) grga rad chodi do kina ako som sa docital ;)

Pecosita said...

no, mozno to prehodnotim, lebo nenecham moju milu kamaratku hladat partaka do kina na nete... vselico sa tu potuluje ;))

April said...

Ja som napisala nejaky inzerat? A este k tomu na chalana? No ale ak aj ano, tak to asi zabralo, Pecka pojde :)
A este je otazne, co Grga chape pod pojom "ideme do kina" ;)

Anonymous said...

april tak ja idem v piatok hm??
.
fanaticgay

Disposable said...

april: to neviem ani ja ;) ale opisal to v poste - Prasa v kine ;)

ostrovanka said...

swar, muzi aj ta jedna zena sa mi pacili, ale, preboha, co tam na zaciatku robil ten sfetovany vlk? :)
.
a ten nosorozec, ako spravne pripomenul dispo...
.
nehovoriac o slonoch, ktore sa predsa objavili uplne ale uplne v inej bitke, no a o tej rozkosnej zbierke mutantov fakt pomlcim...
.
proste amici :))) co uz :)))

Disposable said...

ostrovanka: tie slony uz boli len detail ;) nechcelo sa mi vsetko vymenovavat... to by som musel spomenut aj to ze asi prvykrat v historii grecka falanga postavila klinovu formaciu ;)) po vyse 2 tisicrociach ;))
ten detail ze spartansky tazkoodenci tej doby nosili chochol z prava dolava a nie z predu dozadu uz radsej pomlcim...
v skratke - Troja bola americky shit ktory som myslel ze sa uz neda prekonat ...opat som sa mylil

Pecosita said...

april: ty na mna zaberas uz davno ;))) ved vies, co sa hovori po hlavnej dedine ;)

ninka said...

tak ten film je skor nepodarok zda sa

Žena od plotny said...

ten film bol PRISERNY. Zly komiks. Co ma preboha JEDNOROZEC so Spartanmi? A co ten dvojmetrovy Perzan a Perzan miesto ruk co mal sekatka? Ved to bola zla videohra. S historickymi faktami to malo skutocne velmi malo, film ma uplne sklamal.


A este ma pobavili vestiace prisery.... kokos. Vedela som, ze film bude UPLNE zly, uz ked na scenu vystupil akoze VLK s cervenymi ocami. Ten vlk bol vsetko len nie vlk. Akasi atrapa zveri z doby ladovej, hentaka postavicka by sa hodila do ice age.

Zle. Velmi zle.

April said...

Uz mam 300 za sebou a musim povedat, ze som sa davno tak dobre nezabavila ako dnes vecer :) S kamaratom sme okomentovali cely film a obaja sme si (po vizualnej stranke) vybrali svojich McDreamys.

Nechapem ako mohol byt niekto z filmu sklamany. Predpokladam, ze ste neboli v kine po prvy krat, tak ste si mohli zvyknut, ze americku produkciu treba sledovat s potrebnou davkou humoru a nadhladu.

Fanatic: Rada pojdem este raz, bola to fakt zabava. Ukazem ti, kde tam hra Jackson ;)

Pecka: Co by bola hlavna dedina bez klebiet? ;) Hlavne ked tu kazdy kazdeho pozna.

Pecosita said...

ach, asi zacnem lutovat, ze som na to nesla ;)))

a: no, ved klebety su na to, aby sa ti oklebeteni na tom dobre pobavili...asi tak, ako my ;)

FanaticGay said...

Tak ja som nebol. Brat ochorel :(( Takze namiesto poskulovania po polonahych chlapoch som sa staral aby vyzdravel. Tak nabuduve. :((

April said...

Fanatic, kasli na brata a pod do kina so mnou :)

Anonymous said...

mne sa film pacil a vobec som nepotrebovala riesit co z filmu bolo alebo nebolo presne zdokumentovane podla historickych faktov. ked vidim film natoceny na zaklade pravdivej udalosti, tiez neriesim ci hlavna hrdinka bola naozaj blondinka alebo hnedovlaska. iste ze boli veci ktore mi tam prekazali, ale nepoznam film v ktorom nie. ale uprimne - potrebovali vytvorit kontrast, vytvorili. svet ktory sa v umeni tvori nemusi a nemoze byt vzdy uplne totozny s realitou, tvorcovia maju pravo na prikraslovanie, zvelicovanie, dotahovanie do extremov. lebo nevytvaraju kopiu reality.

Disposable said...

veronika: cize si to zhrnieme - ked najblizsie niekto natoci film o vylodeni v normandii v roku 1944 a uvidime tam americkeho vojaka v pustnej uniforme wehrmachtu ako samurajskym mecom prereze tankovy ocelovy pas Pantera , tak miesto toho aby sme to nazvali pi****nou tak to nazveme umeleckym stvarnenim kontrastov ? :)

Anonymous said...

disposable : chlapče zlatý trošku preháňaš, ale nevadí. ak si taký odborník na históriu za akého sa pokladáš, nelez do kina, lebo nikdy nebudeš 100% spokojný. radšej si kúp knižku od renomovaného historika. len aby sa Ti náhodou nestalo, že o desať rokov jeho teórie poprú a nazvú ho predpotopným bláznom. dejiny sú vecou, o ktorej sa vždy môžeme len domnievať. lebo napriek tomu koľko nálezísk bude prebádaných, nikdy nemôžeme s určitosťou povedať, že sú posledné. a že tie, ktoré prídu po nás, nepoprú všetko, čo bolo doteraz.
a k tomu umeniu - je to fikcia, ku ktorej tak musíme aj pristupovať. ale to je na dlhšiu debatu a nechcem tu kryštálikovi zaberať priestor vysvetľovaním.

Disposable said...

veronika: neprehanam ...
... ale asi mame ine naroky na fikciu. ked chcem fikciu tak si pozriem Blade Runnera a nebudem 300 povazovat za umelecky stvarenu fikciu. detto by som potom mohol povedat aj o rambovi ;)

Anonymous said...

dis : pošli mail, môžeme prekonzultovať tie nároky :)

lizardik said...

videl som, síce nie v kine, ale predsa, čo sa týka historických faktov a tak ďalej nie je namieste amíkom krivdiť, pretože ak som dobre čítal na stránke filmu tak celý príbeh aj konečné spracovanie bolo inšpirované konkrétnym komiksom a v tých je samozrejme všetko dovolené (aj nosorožec)
príbeh nezaujal, ako si aj písal, príliš priehľadné, ale zaujalo spracovanie a špeciálne efekty, ktorými to bolo prešpikované, najmä farebný nádych celého filmu ma doslova fascinoval :-)

Disposable said...

lizardik: o tom vieme ze to bolo inspirovane komiksom...ale moj nazor ze z celeho pribehu sa dal spravit jeden z najlepsich historickych filmov mi nik nevezme.... v celom pribehu nemuseli nic priklaslovat stacilo keby ho podali co historicky najvernejsie a dosiahli by rovnaky efekt a nemuseli z toho spravi Rambo - Ancient Edition

Anonymous said...

Disposable - samozrejme, ze mas pravdu, ale potom pre boha nelez do kina na americky film, pri ktorom sa len naznakom objavi slovo comix. Historicky vynikajuci film by natocili tak mozno kedysi taliani. Fakt premyslam, ci som za poslednych 10 rokov videl historicky film, ktory by bol aspon ciastocne historicky. Fakt mam pocit, ze nie.
.
April OK dohodnime sa - uz mam aj gmail - je na stranke :)))
.
FanaticGay

Disposable said...

fantasticgay: :) kralovstvo nebeske celkom stalo za to...

GaMa.d7 said...

kto ma chut sa okrem vsetkeho doposial spomenuteho divad na cerstvo odtate lietajuce koncatiny, vystavbu hory z tiel padlych Perzanov v neprirodzene umelom prevedeni (to vysvetluje inspiracia komixom) tak hor sa do kin.
"kusturicovcom" neodporucam, budu sa nudit.

Pecosita said...

okej, tak predsa nepojdem :) so totiz kusturicovec krizeny s almodovarovcom :)

FanaticGay said...

Pec - vznikli sme rovnakym krizenim :o) ale ja nepohrdnem obcas ani uplnou koninou, ak nemam ziadne velke ocakavania len potrebu vidiet kopu krvy... No tak si pokojne dam aj nejaku somarinu ako Blade.
.
Disposable mas pravdu to sa dalo pozerat.
.

Pecosita said...

fangay: nuz, ale ja tu krv velmi nemusim ;)) to si dam radsej nejaku blbu americku omanticku komediu ;) ked nechcem premyslat a ked mam hlavku uplne blbu ;)

umelina said...

mna tento film uzasne rozculil .. okrem tych 300 dokonalych figurin je tam chlapcek, nahy, s plachtou okolo bedier a bosy po kolena v snehu v takej fujavici, ze na Sibiri take maju .. pre tych, co si nepamataju, Sparta bola v Grecku .. tam ich smazia poziare a nie, ze maju snehove zaveje... ako mna tato hovadina rozculila!!!!

tak som este nabrusena dosla do prace, vyjadrila svoj nazor a vsetci ma skoro zabili, ze ved je to jedno ... no neviem, mne nie a cely film pre mna stratil na care a osobnosti ..