Saturday, February 17, 2007

preco som sam I

uz dlhsie som mal nutkanie napisat post na tuto temu, ale nejak som sa nevedel k tomu odhodlat, neodvazil som sa komplexnost temy zhrnut do jedneho clanku...

zhodol som sa sam so sebou, ze sa to ani neda a ze nemusi byt vsetko perfektne... teda niekedy nie je dolezite sa ani o to snazit...

teraz vzniknu myslienky, ktore neviem, ci budu hodnotne, ci budu vobec niecim, co sa myslienkami da nazvat...

nebudem to po sebe citat, aby som to neopravoval a zachoval autenticitu, dusu a chut myslienok...

tu je prvy clanok, mozno budu nasledovat aj dalsie. ak mi to zachuti...


prednedavnom napisala michaela skvely kusok, velmi sa mi pacil, vystihoval veci tak ako su, ako sa v skutocnosti v zivote deju, nie ako by sme ich my chceli mat. aj som reagoval v komentaroch a napisal som v podstate to, co bude prvou myslienkou v teme, preco som sam...

v tom clanku je nacrtnuta, rozobrata zakladna schema vztahu medzi muzom a zenou (ja riesim tuto verziu, upravte si ju podla svojich preferencii) a jeho vyvoj v casovej postupnosti. ked vztah zacina, je vsetko skvele, chemia funguje naplno, sme stastni, svet gombicka, ved to poznate. vola sa to vraj faza z a m i l o v a n o s t i . vsetko ide hladko a spontanne...

neskor, ak si dvaja ludia rozumeju aj inak ako fyzicky, pomahaju si, potrebuju sa k zivotu, predstavuju jeden pre druheho vyssie hodnoty, oporu vznika vraj ta s k u t o c n a l a s k a. vraj tato ma najvacsiu cenu, az o tomto stave sa da hovorit ako o laske s velkym L.

nadhera, ale...

problem je v prirode, na ktoru sa nekonecne pre toto hnevam. ak sa vo vztahu prejde do fazy vyssich hodnot, prestane sa nam to kadeco chemicke a nekonecne krasne v mozgu vylucovat a prechadzame do fazy pokojnych vod, harmonie, opory, pokory a ....

... nudy. vasen stratena vo vire dni...

pre mna obrovske sklamanie...

ked vidim, ako sa mi zena,

s ktorou sme si doslova citali myslienky, nevedeli sa nabazit jeden druheho, nekonecne vela sa smiali, zabavali, diskutovali, dotahovali sa, milovali sa vzdy, ked to bolo len trosku mozne, ktora sa striasla pri kazdom mojom dotyku a nabehli jej zimomriavky,

meni pred ocami na usadenu kopu nestastia, ktora si mysli,

ze najvacsmi uputa chlapa tym, ze mu chce navarit 3 chody zradla na veceru a miesto sexi nocnej kosielky co nosila pol roka si natiahne pyzamo, ake nosil moj starky do nemocnice (a ktoreho nohavice si natiahne az pod krk, lebo je jej zrazu zima na krize),

tak vtedy mi je do placu a viem, ze toto je bud zaciatok nasho spolocneho konca, alebo zaciatok mojho celozivotneho trapenia.

kedze sa mam rad, radsej volim tu prvu moznost. samozrejme boli to obe strany, ved to malo na zaklade skveleho viacmesacneho vyvoja prejst do tej "skutocne hodnotnej" fazy. boli to, tazko sa odchadza, ale zivot mame len jeden...

som dietatom vasne,
som otrokom vasne.
neviem bez nej zit,

je mojou drogou,
je mojou zivou vodou,
liekom na vsetky moje rany,
odpovedou na vsetky moje otazky...

som asi abnormal, ale u mna sa neprestane po case vylucovat nic z toho, co sa zacne vylucovat na zaciatku vztahu... je to tam stale.

je to tam a vzdy som chcel na tom stavat.

stavat na tom znamena, ze to skvele a blaznive sa zachova a prida sa k tomu nieco seriozne, hodnotne a vazne. to co sa uz nevola zamilovanost, ale laska...

ale, priroda, prosiiim,

p r i d a sa,

nie

n a h r a d i to...

ja sa nechcem citit ako 30 rocny dochodca. nechcem byt s niekym preto, ze som si nim isty, ze mi na stare kolena bude vymienat plienky.

chcem byt s niekym preto, preco som, sa do neho zamiloval.
nechcem, aby sa pocas hry menili pravidla...

pocujes priroda?

smejes sa mi?

ja viem.

a preto som radsej sam.

nikdy nie sam, ale v konecnom dosledku vzdy sam...

necham, nech sa vyburis na vsetkych tych ostatnych ludoch, ktorym staci vasen na zaciatku vztahu. tym, ktory ziju zo spomienok a z nudnej spokojnosti...

ja sa vasne nevzdam a budem hladat...

hladat svoju tiez abnormalnu polovicku.

taku, ktora chce byt zamilovana po cely zivot...

do mna.


P.S.:
viem, toto cele sa da v commentoch rozniest jednou vetou, ze u vas to tak nie je, ze odkial mam taketo blbe teorie, ze nie som normalny. beriem, ale mne sa takto byt nenormalnym paci...
len pre uplnost, prezil som uz jeden 2 rocny a dva 5 rocne vztahy.
ze preco take dlhe? clovek si zvykne a tie odchody tak strasne bolia...

a este nieco: ze "jezis, ved ostanem na starobu sam?!"

v tretom dochodkovom pilieri si setrim na polonahu osetrovatelku...

pre istotu.

nabuduce o sexe.

bude to krasny priklad toho, ako s nami priroda vyj....

38 comments:

dievčatko s dáždnikom said...

konečne :o), už som sa nevedela dočkať.

áno swarovski, je to zvrátené, ale nie tvoj názor(pohľad, postoj), ale to ako to v skutočnosti funguje, ak chceš, tak, ako to príroda robí.

mala som kratšie a dlhší vzťah(2,7,2 roky),
fungovalo to presne tak ako píšeš. len ja som bola sedem (2,2) rokov zamilovaná do kokota, ktorý ma nakoniec aj tak podvádzal, pretože potreboval pokokot skalpov.(ale veď ma miloval, dokonca ma požiadal o ruku, akože o čo ide? veď monogamia kurva neexistuje, tak čo prudím?že? sex sme mali nadštandardný, ale on potreboval viac. nie viac lásky, nie viac sexu, viac žien, viac obetí...)

a ďalší??? ani neovorím, nebol by to už comment ale post...

takže ako píšeš, radšej byť "sám"

swarovski said...

nevedela dockat? hm, zjavne sa nudis dievca...

...mozno si nosila nespravne pyzamo :)

dievčatko s dáždnikom said...

nevedela dočkať, tohto postu :o), lebo sme sa raz bavili, že ho napíšeš, ak si nepamätáš :o)

pyžamo??? nie, tam problém nebude :D

swarovski said...

aha, nieco som spmenul davnejsie...

ono je tych cinitelov milion...

dievčatko s dáždnikom said...

tak potom to nebude fungovať nikdy...

a ja si teda na nahého ošetrovateľa sporiť nemienim:o),

musím to lepšie vymyslieť, no už to vidím ako sa nakoniec ulakomím na stereotyp len aby som nebola sama, kurva, nemám takú odvahu ako ty...

FanaticGay said...

Nazdar - chytil som u teba inspiraciu...FANATICKU ...

April said...

Pyzamo? Take veci nenosim. Som zastancom hesla, ze do postele sa ma vyzliekat, nie obliekat :)

dievčatko s dáždnikom said...

a čo takto, v posteli sa má vyzliekať???
a nech aj oku lahodí :o)...

3 sestry said...

Ah cher Swarowski, ne soyez pas triste s il vous plait. Vtaciky v zahrade spievaju, su 4 o clock am, myslime na to iste. Ach jaj. Ale to je asi iba nahoda.

dievčatko s dáždnikom said...

jedna z troch: náhody neexistujú, a ľudí je priveľa :o)

-- kamikatze -- said...

zeby ta vasen prestala, ked jeden zacne byt viac sam sebou ako na zaciatku, ked lietal s tymi motylikmi v zaludku a pre toho druheho by zniesol aj modre z neba?

vasen podla mna treba udrziavat, pridavat polienka aby neprestala horiet.

To čo TO zabija u mňa je zvyk a stereotyp, ta vzacnost zo zaciatku sa zmeni na samozrejmost, a vtedy utekam... strasnerychlo a strasne daleko

verim a dufam ze najdem takeho s kym ta vasen pretrva, ale niekde v pozadi sa bojim toho, ža sa budem musiet zmierit so zvykom...

... čerpať silu niekde v spomienkach ze som v zivote milovala aj s tou vasnou...

(moje pragmaticke ja odkazuje ze z 3. na osetrovatelku nebude..., jedine ze tam tlacis... (fuj zas som pri cislach, tak teda nic))

a bojim sa samoty... je spravne podstupit pre to stratu vasne?...

Žena od plotny said...

swarovski, ja som zase vzdy mala chlapa, ktory bol zo mna nadseny a ani po dvoch rokoch nikdy neprisiel stereotyp a nuda, mala som skor opacny problem, skratka...

Mi vraj nestihal :( Vraj som prilis temperamentna. Vraj je sice nadseny, ze sa so mnou nikdy nenudil, lebo s babami sa vzdy po case nudil, ale to, ze sa bude modlit o chvilku nudy so mnou, fakt necakal.

Ale ak chce clovek vasnivy sex, budu sa objavovat aj vasnive vymeny nazorov :P, s tym chlap musi ratat.

Vasen sa neobjavuje ab und zu, ale je pritomna stale.

co sa tej nudy tyka, fakt som to este nezazila, som prilis hyperaktivna a infantilna na to, aby som nepovymyslala desat milion novych veci.

dva extremy ...

Pustovníčka said...

Hm, mne sa dlhorocny vztah zrutil na tom, ze som bola perfektna a super a vsetko fungovalo ok, len ten moj motyl si myslel, ze dve /mozno viac/ kvetiniek naraz "popolieva". Takze ako to vlastne naozaj je?

manon said...

:) s kedy ideme na kavu?

swarovski said...

manon, aku odpoved cakas od chlapa?

napis mail a mozno sa dohodneme... :)

umbrella said...

a nemáte pocit, že nech je scenár akýkoľvek, vždy sa príbeh končí rozchodom???

tak premýšľam nad tým, že toto nie je univerzálne, skrátka, swar je sám pre toto, a nakoniec bude každý sám pre niečo,

alebo zotrvá a prispôsobí sa niečomu, čo mu možno nevyhovuje, len aby neostal nakoniec sám,

možno práve pre tie plienky, a možno len preto, aby si mohol večer pred spaním pokecať,
pohádať sa pre nedeľný obed, rozbiť tanier,
nechať sa objímať dlho do noci, stereotypne sa milovať raz za mesiac v jedenj polohe (zrejme misionárskej),

chodiť k jazeru a v konečnom dôsledku vlastne iba spomínať na to, že kedysi to bolo celé iné...

niektorí ľudia si myslia, že sú na vášeň starí. dúfam, že toto ma nikdy nezasiahne a dúfam, že ani môjho partnera :o)

(jo, ak sa ešte nájde niekto, kto to vydrží s takou strašnou ženskou) :D

Pecosita said...

cele by som to na prirodu nehadzala. a nikdy by som nemyslela, ze toto napisem,ale: neriesime to az prilis? uz to tu niekedy davnejsie bolo napisane. teoria lasky neexistuje. neexistuju na nu vzorce, navody, zarucene pravdy...

to, co chceme teraz, nemusime chciet o par rokov. to, co nam vyhovuje teraz, nam nebude musiet vyhovovat o par rokov a mozno bude. neviem. asi sa necham prekvapit. ale vyroky typu: som sam, lebo chcem neustalu vasen... hm, neviem, asi som mala podobnu skusenost ako cica. viackrat mi bolo povedane, ze sa mi v tomto smere jednoducho neda stacit, ze nestihaju...

aj tak verim, ze niekedy sa najde niekto, s kym to rychlo nevyprcha...a bude nas spajat vzajomna vasen, ale nie len ta...

-- kamikatze -- said...

hehe, takze prechadzame od teorie k praxi? hm?? :)

"od tej hry pre dospelych nemam pravidla, aj ked ju okolo nas takmer kazdy hra... lalala ... ze dve a dve su iba styri, tak ich to naucili... " :))

swar, prepac ze ti tu robim neporiadok...

3 sestry said...

uplne suhlasim, citim sa rovnako niekedy. a to ja som ta sestra, ktora ma este len nieco vyse rocny vztah. za 3 sestry sa vyjadrila zittka

p.s: krasne pises...

illusion said...

otazka znie: chceme naozaj niekoho na cely zivot? alebo je to len dosledok celospolocenskeho bludu o laske na cely zivot?

asi sa to lisi s vekom a pohlavim...

motýľ said...

priklanam sa k tebe pec. vyroky toho typu "chcem neustalu vasen" mi pripadaju ako ked male dieta obhryza cokoladovy povrch niecoho a zvysok zahodi, lebo chce zase novy cokoladovy povrch.
Ta zaludnost je v tom, ze sa rokmi vsetci menime.Predtym si mozno ocenil jej usmev a hoci sa po par rokoch jej usmev nezmenil, zmenil sa tvoj pohlad nan. Takze jej vina to nebude.Skor je to v tebe.
Predpokladam, ze rokmi sa zmenia aj nase pohlady na krasu a to, co chceme od vztahu. Vo vztahu nie je uplne najdolezitejsia vasen, aj ked je to fajn. Myslim, ze v ozajstnom vztahu musi byt z kazdeho cosi.Aj dovera, aj priatelstvo,aj sex a vasen, aj humor a aj zodpovednost. Asi toho bude viac,ale to je par veci, ktore mi napadli ako prve.Aby vztah neupadal, treba ho pestovat.Prirovnam to len tak (mozno nie najvhodnejsie k autu)Ked mas auto nove, funguje dobre, netreba moc servis.Casom treba zajst do servisu, daco zostelovat,pritiahnut, no ak sa na to vybodnes, za tri roky mas z auta iba kram.A za dalsie do srotu.
Aj vztah, na "udrzbu" ktorého nevynalozime energiu,zacne upadat a my s nim.
Okrem vztahu, ktory mam teraz (cca 2,5 roka)som este trvalejsi nemal.Dost mi liezli na nervy babenky, s ktorymi som si nemal po case co povedat,zaujimali sa len o modu,disco a hity a podobne shity.Okrem vasniveho sexu potrebujem aj vasnive debaty, nazory, napady, vymysly fantaziu a pri takej vasen tak lahko nevyhasne.Myslim,otazka vztahov je tak zlozita ako vesmir.

dievčatko s dáždnikom said...

vášeň, to nie je iba sex, vášeň naozaj má byť trvalá, možno iba "objekt" vášne sa časom mení...

no vzťah bez lásky je skončený vzťah, alebo umelo udržiavaný.

Anonymous said...

Bola som 2 roky tajne zamilovana az po usi. Ked sa to prevalilo, rozhodnutie zostat s tou druhou ma nekonecne bolelo. Zdovodnenie bolo, ze so mnou by to bolo kratke a intenzivne, ale s tou druhou je to istota a krasny vztah. Nasralo ma to. Neverim na kratku vasen a dlhe pokojne vztahy- ani ten spominany nevydrzal dlhsie. Je to trapny mytus! Prave sa moj znamy zaplietol so zenou, s ktorou zaziva vasen a motyle v bruchu a nevie sa rozhodnut, co robit, lebo uz 4 roky zije s inou, ktoru lubi. Jedine, co vie s istotou povedat, je to, ze priatelka sa to nesmie dozvediet, lebo ju to zabije. Ale to nie je predsa dovod ukoncit ani jeden z tych vztahov! Pekny vztah, verzus vasen a intenzita... Stve ma ten automaticky predpoklad, vlastne predsudok, ze intenzita a vasen nemozu dlho vydrzat. Nechcela som nikdy skoncit v „pokojnom“ harmonickom vztahu, v papuciach pred telkou, spat v jednej posteli a nezaspavat spoteni od vycerpania po hodinach milovania. Chcem muza, ktory aj po rokoch stiahne brucho za kazdym, kde bude predo mnou stat nahy. Chcem muza, kto neznesie predstavu, ze vedla neho lezi moje nahe telo, bez toho, aby pocitoval bolestne vzrusenie a chcel sa ma dotykat. Chcem niekoho, s kym sa da hadat, diskutovat a hasterit… Chcem tuzit, sialene milovat, blaznit… a bola som vzdy ochotna radsej byt sama, nez byt vo vztahu, ktory nie je skutocne to, co chcem. Pisal si mi z duse- ked si pisal svoj post.
…Tak som sa prezierala ako kyselina kratkymi aferkami, muzmi, ktori ma chceli lubit, ale ja som citila len to, ze ma chcu skrotit. Stale som sa citila kdesi vo vnutri trocha sama a dufala, ze raz stretnem niekoho, kto bude rovnako milovat zivot a chce horiet ako ropne pole, nie ako zlomena cigareta. Ono je to spojene s rizikom. Samozrejme milovat niekoho je risk. Akoby som vsadila seba, svoj zivot v rulete. Riziko stupa s trvanim vztahu. Ale radsej riskovat emocionalne katastrofy…
Teraz mam komplikovany vztah. Hura! A som zamilovana uz pol roka. A je to zatial najblizsie mojmu idealu. Nikdy si nebudem ista, ci ma neopusti, nepodvedie… mozno to urobim ja. Viem, ze ho chcem a chcem s nim byt, chcem ho prekvapovat a vyrazat mu dych. A dari sa mi to aspon tak casto ako jemu. Ale ak to neklapne, tak to budem skusat znova a hladat niekoho… a padat na hubu, zbierat sa, zamilovavat sa raz za cas uplne sialene… atd. do kola.
Vies, drahy Swarovski- podla commentov, ktore su postnute na tvojom blogu- vsimla som si, ze su 2 typy zien, ktore pisu- niektore chcu presne tu pohodu, nemusiet sa malovat doma a teplaky s pyzamkami. Mat vztah ako samozrejmost, istotu. A su druhe, ktore, vedia, ze v zivote istoty neexistuju (okrem tej, ze skonci), take- ktore ho miluju napriek tomu a chcu si ho uzit, aj keby na to mali skapat. To su tie temperamentne, nezmary, kyseliny, pozitkarky a divoke selmy. Osudove zeny. Presne o tom to podla mna je. Je na tebe, ci by si vedel a chcel s takou zit, bez toho, aby si ju chcel skrotit. Pretoze taketo typy sa bud domestifikovat nenechaju, alebo ich to zahubi. Ja som ich fanusikom a mozno jednou z nich.
Nehadz to na prirodu. Mal si smolu/ stastie na nespravne typy- to je vsetko. Ale trvaj na svojom, pretoze to je jediny sposob ako si to presadit v zivote.
P.S.: Možno sa nebudes musiet zaoberat osetrovatelkou…ale je to inak fajn krizovy plan… ;-)
Vela stastia!
s.

swarovski said...

anonymous, pekna reakcia, dakujem. aj ja drzim palce tebe. a kludne sa podpis nabuduce, my nehryzieme :)

Anonymous said...

nemam sa velmi ako podpisat, neblogujem... jedine keby si bol zvedavy na meno... ;) zacina na s.

Aventerra said...

sry, že sa sem pletiem, len už totálne "zdeprimovaná" maximálne zabitým dňom nič nerobenia som sa pustila do čítania commentov, ako inak, na tomto blogu, iný som zatiaľ žiadny celý neprečítala (nj, tá lenivosť asi o niečom svedčí). zrazu som sa zarazila, ktorý 'švihnutý človek' tu pridal taký dlhý comment. že to určite neprečítam. ale prečítala som. a bolo to fakt dobré čítanie. teraz sa tu šupujem nad tým: horieť ako ropné pole, nie ako zápalka:) milá anonymka, pekné postrehy máš .)

Anonymous said...

Podla mna cim skor zabudnete na to, ze chcete niekoho vasniveho, ci ako by sa to dalo povedat, na cely zivot, tym skor niekoho najdete. Nic v zlom, iba moj nazor. Je mile zaspavat s niekym v sexy pyzame, ale to sa neda 10 rokov v kuse. Tak isto, vasen? No ja neviem, pred 5 rokmi ano, teraz? Som rad, ked si niekedy idem s priatelkov lahnut a...nic, iba sa vyspime. Znie to sucho, je to pravda. Caka aj vas. Ci nie? Vazne? Mozno jedina vec, ktora je podla mna vo vztahu potrebna je to, ci sa vedia spolocne zasmiat. To je asi jedine, co by nemalo za celu dobu vyprchat...

sas said...

Podla mna sa proti prirode neda ist a darmo sa na nu jedujes, nepomozes si.Je to ista biologicka danost, tak ako sa fenyletylamin zacina vylucovat, jeho produkcia sa po case znizuje a bohuzial casom uplne presstane. je na cloveku, ci za ten cas,kym produkcia trva, vybuduje daky schopny vztah s tym druhym alebo ho prehajdaka blbostami.Pod schopnym vztahom si predstavujem vztah, ktory funguje uz nie na baze zamilovanosti a steklivych pocitov kdesi v zaludku ale hrejivych pocitov okolo srdca na baze lasky a priatelstva.Myslim, ze vasen ak je, tak trva a trva...a ozaj sa netyka len sexu. Myslim, ze to motyl dost pekne vysvetlil, proste vo vztahu musi byt koktail toho vsetkeho - vasen, sex, dovera, priatelstvo,
zodpovednost a humor a pridala by som aj vzajomnu uctu a dobru volu.Vztahy krachuju, ked tieto veci chybaju, menia sa na nudne spoluzitie, ktore sa casom stane otravnym.ani ropne pole nemoze horiet do nekonecna, preto je dolezite naucit sa zapalovat ohnicky, aby to vydrzalo dlho dlho. To neznamena, ze ked niekto je dlhsie vo vztahu, musi sa prestat usilovat ..prave opacne...ma sa snazit este viac, ved sa snazi kvoli niekomu, koho lubime, nie? (tyka sa vzhladu a jeho upravy,
fyzickej aktivity, spravania,
cohokolvek)
Motyl, ten tvoj zaver je uplne super.Verim tomu...tak to ma byt:)a taktiez, co vravi Branko..vediet sa spolocne smiat.
Vlastne mozno tu viaceri hovorime o tom istom inymi slovami. Ved kto si trufate a mate viac skusenosti, napiste daky post o tom...suvisle, premyslene, nech je nam vsetkym na premyslanie.

Anonymous said...

pekne napisane a mam pocit ze od srdca:)
zaujmalo by ma ci si toto povedal aj dotycnej po com tuzis a co je pre teba dolezite...

Podla mna rutina pride na rad v kazdom vztahu najma ked ich mas za sebou niekolko tak sa ti zacnu podobat jeden na druhy a ides si z toho zufaly trieskat hlavu o zarubnu...
Ze vztah bude po rokoch ako na zaciatku je podla mna cira utopia...ale ludia su vseliaki tak mozno najdes nejaku ktora ta neprestane ani po 25 rokoch sokovat. Zelam vela stasia pri hladani:)

S. said...

tak som si zriadila blog... a uz nebudem anonymka. chcem len povedat, ze ten dlhy anonymny post som napisala, lebo som to tak citila (anonymny bol, lebo som este nemala blog.) A preto, lebo sa snazim to tak nejako zit. Naozaj nikto by nechcel vztah bez vasne- minimalne zo zaciatku, pretoze to je rovnako dolezite ako priatelstvo a sympatie, ktore citime k tej druhej osobe. Rovnako ako je pre vztah jasnym rozsudkom smrti strata priatelskych pocitov, tak isto je to aj so stratou vasne. Aspon pre niekoho. Niekomu to priatelstvo uplne staci na spolocne manzelstvo. Niekomu nie.

umelina said...

ahoj swar,

priznavam, preskocila som ostatne nazory, sorry vsetkym ...

citim to rovnako ... asi som tiez abnormalna ;) ale citim sa v pohode, nijak handicapovana .. hladam si ten pocit, pocit zamilovanosti platonickym sposobom, aspon sa vyhnem tej stupajucej krivke vasne, chvilke stagnacie a prudkej krivke k zemi ... som sice sama, ale som zamilovana, sama neviem do koho, hlavne, ze clovek dobre vyzera (z toho aspon nieco mam, tak na tu dialku) ... skoda len, ze bez toho, ze clovek nie je so mnou ma to po case vzdy prestane bavit a najdem si niekoho noveho na hormony do hlavy ... a medzitym si uzijem kedy chcem a ako dlho chcem ten uzasny pocit absolutnej nezavislosti a spokojnosti a hovorim si, ze ved nikoho nepotrebujem, aby som bola stastna .. ano, tak trochu vyuzivam chlapov za ich chrbtami :) ale aspon ma potom neboli rozchod a netlaci zelezna kosela ...

Anonymous said...

no, ja si myslim, ze laska hory prenasa, ma najvacsiu moc vsetko zmenit, z nej povstava cely zivot, je stavebnym kamenom sveta a najmocnejsia sila. Ked medzi ludmi nieje prava laska tak sa skor alebo neskor rozpadne, tak ako vsetko falosne, iba prava laska vecne trva a rozpina sa k nekonecnosti, tak ako vesmir, preto je zivot taky ako je,preto je svet svetom lebo milujem a teda zijem. amen


Ps: odporucam knihu
MANŽELSKÁ LÁSKA
a její rozkoše moudrosti
a také smilná láska
a její radosti nepříčetnosti
od Emanuela Swedenborga
link na knihu
http://www.vesmirni-lide.cz/zip/sweden/manzel_l.zip

Unknown said...

hih sa stale smejem, moje vztahy zacinaju v bavlnenom pyzame, roztahanom frajerovom tricku a koncia korzetmi a satenovymi kosilekami :-)

Anonymous said...

ste mladí, obligátnou spoločnosťou pokazení ludia, čo však nieje vaša chyba. dnešná spoločnosť nam dáva za hodnoty práve tieto veci : vášeň, sex ... ako keby sme sa báli vstúpiť do zväzku v ktorom to nebude len o užívaní si, ale aj o starostiach, nezhodách, vzájomnom pochopení, pomáhaní si. Ako by som si ja prial mat dievča , ktoré ako vy vravíte, sa mení na menší stereotyp. Je to len čisto o danom páre či chcu ostat v niečom takom stereotypnom, alebo začnu robit niečo zajímave. Sam som mal dievča ktoré som velmi ľúbil, vášen z nej doslova sršala, no vždy ked som sa pokúšal s nou niečo podniknúť, povedala že sa jej nechce nemá čas atd. takže je to nielen o mne ale aj o tom druhom... Ak mam pravdu povedať, je mi zle práve z takích ludí ktorí sa boja prekonať tu hranicu kedy tá vašen mizne, ako keby sa báli spraviť prvý vážny krok a miesto toho si najdú iné dievča / chlapca. Z časti im závidím, už len preto lebo mne sa takáto pocta nejako nedostáva ( i ked je to možno mojou povahou ) a je mi zle z takích kecov ako neboj jedneho dna si niekoho najdeš a to vtedy ked to budeš najmenej čakať. Kedy to nebudem čakať ? ked si dotyčná uvedomí par hodnot ako dôvera, priatelstvo. Prečo by som mal ja dostať take dievča ktoré si užilo takmer všetkých mužov celej planety, no na inu mi nezostane kedže ostatne už budu zadane ? ( vidim to až moc pesimisticky, no pri pohlade na dnešních, mojich rovesnikov vobec nerealne :P ) tak to je moj nazor, snad so nikoho nepohoršil :)

Unknown said...

Hm, dnes som nasiel tento blog a je uz stary,no tema o ktorej sa pise je vecna, preto si trufam reagovat aj ja. Musim uznat,ze sa mi paci a suhlasim u kazdeho z nejakym nazorom, ale! Skoro vsetci hovoria o tom,ze vztah treba udrziavat (ako to spomenute auto) suhlas, lenze ked dvaja ludia ziju vedla seba a ani jeden nevidi do hlavy toho druheho, tazko sa da vist na svetlo bozie s tym co ten druhy naozaj chce. Nieco co by bolo pre neho ako davka pre narkomana pre ktoru urobi cokolvek,len aby ju dostal. Poviete, staci sa rozpravat, ale! Je to kec, lebo v stadiu zamilovanosti ste opity a real je akosi jednoduhsi a povrchny a priznajte si vsetci,ze nepopularne vyjavy nikto nechcete preberat. Takze sa bavite len o peknom, milom, vzrusujucom a pod. Nikto neriesi bolest,straty a mnoho inych zivotnych negativ, takze rozpravanie je tak na pol. V stadiu "harmonickeho vztahu" zas risite prave zivotne negativa, ale jste z toho kolko krat znechuteny, ci rozladeny, ze na to pekne,mile,vzrusujuce nemate ani pomyslenie a zas to je len rozpravnie na pol. Vzdy tu nieco chyba a ked nahodou je spravna konstalacia hviezd, tak pride na radu jeden fakt a to ze den ma len 24 hodin, ze clovek potrebuje aj skutocne vypnut a odpocinut sin ze clovek preto aby zil, musi nieco urobit, ze clovek potrebuje aj priestor na spracovanie pocuteho a taktiez ak sa z pocutym stotozni, priestor na vytvorenie pocuteho a ak je proti tak nezapali dalsi plamienok a fajka chce nechce pomaly ale isto dohasina. Cital vela, ale este som nikde nenarazil na co len jedinu myslienku ako ma to. Ako 20 rokov robit to co clovek robil na zaciatku, ako,alebo cim ten vztah krmit, ako povedat nieco nevhodne tak aby to ten druhy nechapal ako utok na neho ale na vyslovene sa pozeral ako na vec, s ktorou moze, ak chce pohnut a ak nie proste ju tak necha? Takze rozpravat sa nestaci! Poviete ved toho druheho clovek predsa pozna tak musi vediet ako na to. Budte uprimny a povedzte nahlas ci toho svojeho partnera poznate? Nepoznate, aj keby jste boli jeho siamske dvojca. Tak?! Ako na to? Ako byt tym spravnym milujucim,perfektnym,vecne zamilovanym? Ako sa vyhnut stereotypu s prihliadnutim na realny zivot,fiziologiu cloveka,doby? Naozaj zavidim tym co toto vedia, ale neverim ze ich je mnoho, ak vobec nejaky takyto par je. Odpovie mi niekto ako na to?

PS: len pre obraz, 20 rokov som si myslel ze to robim dobre..
Mám 40 a som niekde akoby v 17-tich na zaciatku z holou ritou.

swarovski said...

marek, blog je stary, ale stale zije :) aj ked tvoj komentar ostatni asi neuvidia, kedze si stare posty nepozeraju... aj by som ti odpovedal, ale mozno neskor... za prve teraz nemam velmi cas a za druhe, neviem, ci by sa ti moja odpoved pacila... :) som privelky realista, aj ked to mozno tak obcas nevyzera...

swar.

Unknown said...

vdaka swar, prave tvojim blogom som asi rozsiril rady minimalne citajucich.. budem rad ked odpovies, kludne si daj na cas, ja sa sem od vcera budem vracat, je toho este dost co si tu musim precitat a ci sa mi bude pacit tvoja odpoved? nechame to na potom, neboj poviem ti ci ano ci nie a hlavne co..
problem je v tom, ze aj ja som az privelky realista a snad preto prave koli tomu veci u mna nabrali smer aky prave maju, uprimne povedane co mam ma serie a momentalne sa prehrabujem v srackach, no niesom ziadna padavka a nechcem aby mi niekto hadzal zachranny pas, to co potrebujem je rada ako v tych srackach plavat bez toho aby smrdeli. miloion dalsich ludi bolo ci je na tom urcite o mnoho horsie ako ja a dokazali sa z toho vyhrabat. potrebujem nazor, postreh, postoj inych na moju otazku ci otazky, sam si vyzobem pouzitelne, preto sa neboj, ze by som ta zatratil a nezatratim ani nikoho ineho ;)

swarovski said...

posli mi kludne svoj mail :) dam ti vediet... a je fajn, ze si realista, ja tiez zastavam nazor, ze so vsetkym by si mal clovek pomoct sam- sice treba zbierat inspiraciu a odkukavat a konfrontovat svoje myslienky s inymi ludmi, ale nakoniec to kazdy musi vyriesit sam... a hlavne sam so sebou.