Thursday, May 31, 2007

hracke niekoho ineho

ozvala si sa z neznama, z neznamej dialky,
neurcite meno, neurcita postava.

vraj si smutna...

stretla si muza, pre ktoreho si hracka.
dufas, ze nie, ale v zivote je to tak.
si hracka. mozno oblubena, ale stale hracka.

poznam to, zazil som to...
nevyslovene otazky, nespravne samoodpovede,
deformovane laskou, deformovane nadejou.
nadejou, ze tentokrat je to inak...

vraj ti mam poradit, ale ty nechces pocuvat.
dufas, ze neodpoviem,
ze si pravdu necham pre seba,
aby si mohla dalej snivat svoj sen.

aj ja rad snivam.

nikdy sa nenecham zo sna vyrusit,
chcem ho dosnivat,
aj ked viem, ze na konci bude smutny...

ano, pre ten snivany priebeh.
neopakovatelny, sladky, vzrusujuci.

snivaj ho aj ty, ale pocitaj s tym, ze raz skonci...
je lepsi dobry sen so smutnym koncom, ako ziadny sen.
smutny koniec preboli, krasne spomienky ostanu...

vravis, ze mas fotku na nete...

ja si ju nepozriem,
nechcem, aby si sa mi pacila...
nechcem byt smutny,
ze ta nemozem mat,
nechcem, aby si bola smutna,
ked ta ziskam.

priznam sa,
ak by si sa mi pacila,
tuzil by som ti urobit to iste, ako on.

ak by si sa mi pacila,
chcel by som, aby si bola mojou hrackou.
chcel by som, aby si o mne snivala...
aby si dufala, ze ta nikdy neodlozim.

a ked by si ostala daleko a nedostupna?

nemam rad hracky, ktore nemozem mat...
snazim si pred nimi chranit dusu a zrak.

snivaj svoj sen.

kym sa da...

15 comments:

ostrovanka said...

swar, potesil si moju dusu :) asi
kazdym slovom, kazdou myslienkou, no asi najviac tymto: "je lepsi dobry sen so smutnym koncom, ako ziadny sen..."

ostrovanka said...

a zaujalo ma toto:

"nechcem, aby si sa mi pacila...
nechcem byt smutny, ze ta nemozem mat, nechcem, aby si bola smutna,
ked ta ziskam..."

nevedela som, ze muzi a zeny citia az tak rovnako, nevedela som, ze to pzna este niekto iny,ako ja...

Anonymous said...

tak som skoro onemela od uzasu...dobre napisane, platonicky zalaskovane...ale uz sme vsetci taki zvirtualizovani...pis zase radsej o zenskych, ktorych sa mozes naozaj dotykat :D
PS. pridavam sa do funklubu, hehe

swarovski said...

ziadne platonicky zalaskovane, to je odpoved na mail...

o zenskych, ktorych sa mozem dotykat? hm, kto by ma uz len chcel? :)))

Ja said...

nie je nahodou pokrytecke vraviet niekomu nech si sniva, hoci vies ze to dopadne zle? alebo to pre teba pokrytecke nie je prave preto ze zenam robis to iste ako ten dotycny?

jo, pekne napisane... forma nad obsah.

mam radsej pravdu, nech je akokolvek kruta.

swarovski said...

meph: a ta pasaz o tom, ze malicka pravdu nepocuva a nechce pocut?

ked uz aj tak (lebo to tak vacsinou byva) bude robit somarinu, tak nech si ju aspon uzije. tak som to myslel...

Pecosita said...

mne osobne je z takeho dost nanic.

kde to zijeme? uspokojujeme sa s malom, s omrvinkami, lebo vraj su lepsie ako nic. tvarime sa, ze sme stastni s niecim nekonkretnym, akoze vzrusujucim, akoze krasnym, a pritom nas to neuveritelne trapi.

co je toto? tisicrocie dusevneho masochizmu? je to tak prudko out priznat, ze nechcem len sen, ale realitu? skutocny dotyk, skutocny cit, ktory nemusim krotit, len aby to prepanajana neprerastlo do niecoho viac?

a nech! nech som out, nech som mimo, nech som prudko necool. nehanbim sa za to. viem co chcem, a zda sa, ze som na najlepsej ceste to mat. (tuk tuk na drevo) konecne.

swarovski said...

pec: ... frajeris, ked sa ti dari, co? :))

Pecosita said...

toto som tvrdila vzdy, swarko, aj ked mi bolo velmi na hovno.

Ja said...

swarovski, radsej by som bola 100x denne fackovana realitou, hoci by som to nevnimala ako pomoc, ako mala pri sebe niekoho kto ma udrziava v nasladlej iluzii.

uvedomuje si ze ked sa hras s niekym, nejde o fazulky? ale o city, srdce, cloveka, o vsetko?!!

nepoznam ta, ale mam pocit ze zijes v nejakom paralelnom svete kde staci vytvorit niekom pocit falosneho stastia a vsetko je dokonale.

swarovski said...

meph: niekto ma poprosil o radu. odpovedal som nerob to... potom som zistil, ze nie je realne, aby ma dotycna posluchla. tak som napisal, nech si to aspon bez vycitiek uzije. to je vsetko. ale opakujem, moja rada bola- nechaj to, nema to vyznam...

myslim, ze som to uz vysvetlil dokonale... :)

Ja said...

oh ano, teraz som spokojna, a skusal si ju an nakopat? jaj sice to cez mail asi nejde, to je ta nevyhoda virtualnej komunikacie.

Aventerra said...

swar, krásne je to. no najviac sa mi páčia verše, kt. už citovala os:

nechcem, aby si sa mi pacila
nechcem byt smutny, ze ta nemozem mat
nechcem, aby si bola smutna
ked ta ziskam


kľudne môžu byť obkolepené nekonečným tichom, bude to len perfektný kontrast s ich významom.

illusion said...
This comment has been removed by the author.
illusion said...

boze tu uz clovek tazko moze nieco povedat bez toho, aby si to niekto vzal osobne... ach jaj, ved nebudme taki oneee...

budme ako pecka... svojski a nemoderni. to sa mi pozdava.

swarik, mas moje sympatie. a mozno aj porozumenie