Friday, February 23, 2007

gurman

v poslednom case som akosi rozlietany, zaneprazdneny a pazravy...

k prvym dvom faktom nemam nejak vazne pripomienky, kedze som si uz davnejsie zakazal zit usporiadanym a nudnym zivotom, ten treti ma trosku serie, hlavne teraz pred sezonou, ale nejak si neviem pomoct...

aj ked rad varim, vacsinou veceriam vonku, nechce sa mi nakupovat suroviny a umyvat riad...
jest sam ma tiez nebavi.

takze veceru absolvujem okolo siedmej, potom este sport alebo flakacka a dost neskoro vecer dorazim domov. samozrejme zase hladny a pazravy.

tak som si pred casom zakupil zasobu prvej pomoci pre tieto prilezitosti, instantne polievky vifon. to je taka hruda rezancov, co posypete glutamanom, zalejete horucou vodou a za par minut mozte jest. ako amarouny z navstevnikov, skvele.

je mi jasne, ze ste sa prave prezehnali a vidite ma mrtveho, predavkovaneho Eckami, ale doba je taka. nefajcim, ani nejak moc nepijem alkohol, neberiem drogy (no dobre, trosku LSD), tak si musim nejako ten organizmus otravit, nie? ved keby nebolo tych Ecok, este by som nahodou zil 150 rokov a to by nebolo dobre, tolko penazi na osetrovatelku nenasetrim.

ale spat k polievocke. tych par minut, ktore treba cakat je u mna vzdy menej ako by bolo treba, preto si vzdy popalim usta a jazyk. co mam robit, ked som netrpezlivy. chcem vsetko a hned...
ja viem, moja chyba.

no a konecne by som sa rad dostal k tej myslienke, preco vznikol tento post.

tych polievok je 10 druhov.
kuracia, kacacia, krevetova, hovedzia, bravcova, zeleninova, kari, hubova, slepacia, special.

pekny vyber, casom som ich vyskusal vsetky.
chutili mi, nepopieram.

len sa mi to akosi nezda...

musia tam zamestnavat ozaj genialnych "kucharov". kazdy blbec navari z 10 roznych druhov potravin 10 roznych druhov polievok.

skuste vsak navarit z desat roznych ingrediencii (nemiesat samozrejme) polievky, ktore budu chutit navlas rovnako. to je ozaj umenie. stavim sa, ze to nedokazete...

tie polievky su ozaj vsetky rovnake.

mozno je to mojimi popalenymi chutovymi kanalikmi, mozno je to tym glutamanom, neviem.

ale, vykyval som s tym.

vzdy si pred seba pocas jedenia polozim ten pekny obal, nech viem ako to ma chutit.

funguje to, ved fantaziu mam bujnu...
...to ste si uz asi stihli vsimnut aj vy.

tak dobru (ironicku a vymyslenu) chut prajem.
idem dat zohriat trosku vody...

dnes to bude hovadzia.

myslim, ze za kravickou mi smutno byt nemusi...

18 comments:

dievčatko s dáždnikom said...

milujem vifon slíže :D,
ale už to veľmi nejem...

a skúšal si do tej polievky niekedy dať tavený syr? mňam

posledne som si spálila pusu pizzou, ešte teraz to bolí :o),

inak dobrú chuť
ja sa radšej vypotím :o)

Anonymous said...

heh... mnam... normalne som vyhladla... :)

Aventerra said...

ja takéto nekonzumujem. ale ja som taký zvláštny človek, ja ani colu nepijem, ani iné farebné či sýtené pitíčka. keď si už kupujem nejakú tú čokoládu alebo niečo sladké, hneď pozerám zloženie, a ak to má éčka, tak do môjho nákupného košíka má vstup zakázaný.

tie popálené chuťové kanáliky ale poznám - to mi už môže byť jedno, či jem čokoládu alebo voľačo totálne bez chuti. veru nezávidím - normálne to neznášam.

každopádne.. najviac mi chutia.. tie Tvoje ironické vymysleniny, tie papám aj s mľaskavým mňamkaním, a to ich zloženie - no paráda, páči sa mi :))))

a teraz sa idem v duchu venovať mojej Vlastičke..

3 sestry said...

Chef Swarovski,
vynikajuce. Chceli sme Ta povzbudit a inspirovat strankou nahuby.sk, ale v tomto kontexte (jarna unava) by asi islo iba o provokaciu:

Jednoduchá trojuholníková polievka... to ako konkretny navod k poznamke GWU

"Odporučujeme konzumovať vonku v prírode s drevenou lyžicou (3 sestry sa pytaju: koho-coho?) a maslovým chlebom.

Ingrediencie:
Trojuholníkový syr, hrsť hríbov (tanečnica poľná,...), dva veľké zemiaky, cesnak, korenie, trochu masti, petržlenová vňatka, pažitka, vegeta,soľ,1L vody, kmín a majorán.

Popis:
Zovrieme liter vody a vložíme trojuholník syra , jeden zemiak najemno pokrájaný, kmín a necháme úplne rozvarit. Potom pridáme očistené hríby a pokrajaný druhý zemiak. Keď je to uvarené polievku odstavíme. Pridáme trochu masti, soľ, vegetu, rozdrvený cesnak, na jemno pokrájanú petržlenovú vňaťku a nakoniec pažitku a majorán."

Kreativite sa medze nekladu, huby sa daju nahradit cimkolvek (krevetami, huskou, prasiatkom, vyprazanym s...)

Za 3 sestry praje vsetkym pekny vikend Dada

lota said...

V zivote sm to nejedla. A mozno by som mohla vymenit dobre, poctive domace polievky za slize...3 sestry dali taky recepis, ze nad tym vazne uvazujem.-)

dievčatko s dáždnikom said...

lota, ty vieš, že nad domáce polievky nie je, ale v čase núdze...

a ti slíže z vifoniek sú naozaj perádne :o)

germa said...

fuj, nepoznám nič horšie ako polievky zo sáčku :( radšej umrieť na nedostatok lásky

illusion said...

vifonky u nas dostali krycie menovanie "potkaniarske polievky", uz ani neviem konkretne preco, ale nebolo to urcite nic lichotive.

len tak medzi nami, moj chlap bude musiet vediet varit.

motýľ said...

To je tak strava pre vaznov :( alebo bezdakov :(
Mna ked prepadne hlad, urobim taky chrumkavy toast so syrom a paradajkou alebo s niecim, co najdem v chladnicke.a je to hned hotove

Žena od plotny said...

heh, pekne, ja som ich kedysi zrala aj tri dni denne, najviac chuti kura kari, ma o sacok navyse - kari korenie :)

dnes to nemozem uz ani citit, najhorsia je, ked vychladne... uf.

April said...

Pocas uzavierok sme vsetci zili na "vrecuskovych" polievkach, ako ma nasa draha pani korektora vzdy opravila, ked som vulgarne napisala, ze sackova. Ono je to dost narocne najst v kancelarii o tretej v noci nieco jedle, takze Vifoniky ficali jedna radost.

sas said...

za kravickou ti vobec nemusi byt smutno, ani za kurickou ci sliepockou a ani za zeleninkami. tie fujtajble nic z toho ani nevideli, su v tom same chemikalie a tuk.aj tuk je chemikalia vlastne,su to same estery rozlicnych FA, same flavour-enhancer, umeliny, drahy swar...
Ale je to umenie :) lebo aj kravicka ostala cela aj vlcik je syty :))) chachachaaaa

FanaticGay said...

Nechutia mi, významne ale ja som drbnuty uz ani cocacolu nepijem ani nefajcim a vlastne ani ziaden alkohol. No drbnuty. Zakazal som to jest aj mojej kolegyni :)A fakt prestala radsej chodime na dobre polievocky niekam do vybornych bufetov na zahori. Taka zahoracka se zeue...

S. said...

neskutocne! a ty si hovoris swarovski! ako mozes jest ten maglajz??!!! ja sice kvoli praci 4 dni v tyzdni nemam ranajky, ani obed, ale moje chutove bunky by sa so mnou tyzden nebavili keby som im podstrcila vifon!

lizardik said...

tak to sú mi veci, ts ts ts
to ten chemický prostriedok na zabezpečenie pomalej a bolestivej smrti som ochutnal naposledy pred siestimi rokmi, veľmi rýchlo ma však takéto masochistické sklony prešli,
no ale každému čo jemu chutí, či ako?
tak dobrú chuť :-)

Lucka said...

A to ste nejedli "vifonky" v Indii... Masala noodles, Chilli noodles... Fuj, vysoka teplota vody je stupnovana "chutou Indie" (cize: Kde je moj jazyk?, alebo: Boze, ja nemam usta!) a k tomu chrumkate tie sliziky, ktore tu snad vyrabaju z PVC...

Oproti nim su vifonky labuznikovym snom!

Pekny clanok, ako uz vsetky na tomto blogu :-)

Anonymous said...

:D :D :D
fakt som ten clanok nepisala ja?
neverim.. tak potom mi swar vykradol mozog a moje myslienky..ty plagiator jeden!!
* nespocetne vela krat popaleny jazyk..
* vsetky chutia rovnako
* vifon - vychodisko z nudze..
:D vau..hned ta mam radsej

Anonymous said...

btw prave papam ze kari kuraciu..
a hoci velmi nerada, musim vsak priznat ze sa trosku odlisuje od vsetkych ostatnych.. je trosku cinskejsia - zltsia a stiplavejsia.. :)