Thursday, November 15, 2007

ludsky mozog je svina

je vedecky dokazane (alebo je to len teoria?), ze clovek vyuziva iba malu cast kapacity svojho mozgu, vraj je to menej ako 10%.

ked sa priroda trosku zahra, tak sa ta hranica o nejake to percento posunie a narodi sa genius.

nie, teraz nehovorim o sebe.

moj kamarat lenin. sikovny a svedomity to chlapec, ale antitalent na jazyky. na totalku. cisty jednotkar, ale z jazykov... skoda reci. take patky, ake on schytaval na angline nemala hadam ani neboha lolo ferrari (ja viem, plusminus). po anglicky nevedel povedat ani mc donald's...

teraz pride to zaujimave.

raz, uz nie v stredoskolskom veku, sme boli na dovolenke pri mori. (povestny istria cup I - mozno vam o nom raz porozpravam.) vecer vyrazime do mesta, hodne popijeme, dobre sa citime, snazime sa prekonat jazykovu barieru a cosi zbalit.

nejak som sa zamyslel s poharom v ruke, ked ma z myslienok vytrhla dokonala anglictina prichadzajuca z druheho konca nasho stola.

ano, lenin. hned som vytriezvel. tlacil micke kaleraby do hlavy.
anglictinou ako brat harryho pottera.

az som ho zacal podozrievat, ze je tajny agent a cely cas to na nas s tou jazykovou tupostou hral. odvtedy sa to stalo uz viac krat- ked ma v sebe nejake to promile, mohol by po anglicky aj basnicky pisat. inak ani tuk. ani ten mekdonald.

nemoze za to, vraj sa snazi, ale akokolvek chce, nedokaze pouzit ziadnu slovnu zasobu, aj ked ju ma dokazatelne v hlave. uz to len dostat na jazyk a byt pri tom triezvy.

toto bol priklad toho, aky zvlastny dokaze byt ludsky mozog. mozno si pamatame od detstva kazdu sekundu, len sa k tym informaciam nevieme dostat.

minule...

snivalo sa mi.

s niekym som sa v tom sne zhovaral.
rano som si nepamatal, s kym, ale pamatal som si kazdu vetu z toho rozhovoru.

bolo to par viet, po nemecky.

ludsky mozog je svina...

ja totiz po nemecky n e v i e m !

("oh ja, du fiks vi konig!" sa nerata)

som v rozpakoch.

minimalne v rozpakoch...

3 comments:

dievčatko s dáždnikom said...

mozog dokáže ešte oveľa viac "zázrakov" :o)

Aisa - Aisha said...

mozog, svet mimo nas, niekedy nam dovoli podielat sa na jeho kuskoch ako divakom v lepsom pripade ako akterom, mozog, samostatny organ, existujuci mimo nas, ale s nami a v nas podobnym organom je i srdce, hm a co sme my ... divaci,niekto kto sa na tom istym sposobom podiela ale v konecnom dosledku nema vplyv na vyciny a rozhodnutia svojich spoluobyvatelov svojho tela, na srdce a rozum, pardon mozog ....

Pecosita said...

hm, jasne, teraz uz chapem, preco v snoch prezivam steklive sceny s niekym, s kym by mi to v bdelom stave ani len nenapadlo. svina jedna mozgova.