Tuesday, February 05, 2008

tazke casy

prave som sa vratil z fitka, kde som ovracal volant stacionarneho bicykla.

nuz, prisli tazke casy. nic sa neda robit, sezona je za dverami, musel som si (znovu) vstupit do svedomia. som znovu tucny ako prasa a ruky mam tenke ako hajzlovy pavuk nohy. kedze som maximalista, inak zial neviem, bud zeriem od rana do vecera, alebo cvicim od rana do vecera- zalezi od rocneho obdobia. teraz prichadza to tazsie...

momentalne nenavidim kazdy stacionar a kazdu cinku v okoli 100 kilometrov.

strasne to boli. strasne...

nikdy som k nikomu nechoval zast, nikdy som nemal destruktivne sklony, ale dnes som si musel pri tom slapani do pedalov trosku pomoct.

predstavil som si chlapa, konkretneho, ze mu slapem na tu jeho sprostu hlavu, na ten jeho nehanebny alibizus. takychto ludi by som najradsej prefackal, nech sa preberu. slovo realita im nic nehovori...

na mieste, kde chodim pravidelne na obedy stretavam typka uz par rokov. ma asi 140 kg, nezmesti sa na stolicku, sedi na operadlach, taky ma siroky zadok. vazne, tentokrat neprehanam. je to mlady chalanisko, ziadna obstarozna obezita. na zaplakanie.

jasne, moze byt chory, alebo nieco podobne, ale on je chory maximalne na hlavu. teda uz teraz si to myslim...

sedim pri stole, predo mnou ubohy platok kuracieho masa na prirodno, 4x minikarotka, 10x hrasok, ziadna ryza, ziadne zemiaky. moje obedy na dalsich par mesiacov...

chlapik sedi pri vedlajsom stole s kolegami, pocuvam debatu, bavia sa prave o nadvahe. tento nas hrdina zahlasi, ze on za to nemoze, ze je lahko hovorit vsetkym, ked na neho chudacika sa hned nalepi vsetko co zje. ze ho to sice trapi, ale neda sa nic robit. aj by som ho polutoval, ale...

viete co ma kazdy den na obed?

polievku, k nej pecivo- celozrnne? nepozna, druhe jedlo taky isty platok masa ako ja, ale k tomu dva kopceky ryze a vedro hranoliek s tatarskou. dezert? nie je problem, dva veterniky sa usmievaju na malom tanieri. na pitie? mineralka? nezartujte. coca cola samozrejme. a dve horalky na cestu...

niekto ozaj nema kozku na tvari. zozerie to, co ja za tyzden, ale on za to nemoze, ako vyzera. to len my ostatni to mame lahke, ved genetika nepusti, vsak ano?

tak som dojedol svoje suche maso, po praci som odkracal do posilky, krivil som tam tvar 2 hodiny a prestavoval som si, ako tomu prasatu slapem pedalom do tvare. trosku mi to pomohlo.

myslel som na to, ako velmi nesebakriticki ludia dokazu byt, ako sami seba presvedcia, ze oni za nic nemozu. to vsetko genetika, osud, pocasie, cokolvek. banda mizerna vyhovaracska.

ludia, zobudte sa. berte veci tak ako su, priznajte si chyby a snazte sa ich napravit. to je prvy krok k uspechu.

kazdy si je strojcom svojho stastia. na 98% urcite. ziadne mam tazke kosti, ziadna genetika, ziadne neda sa. niekto to ma tazsie, niekto lahsie, ale jedno je iste. vsetko sa da, len treba chciet.

... a preto som teraz taky uboleny, hladny a nasraty.

15 comments:

dievčatko s dáždnikom said...

tiež mám teraz obdobie, že denne vysedávam na stacionári, šliapem do stepera a potím telo na bežiacom páse, ale na rozdiel od teba sa pri tom usmievam, lebo potom si doprajem dobré jedlo...

niekto to má ťažké, ale iný si to spríjemní :o)

btw: ok, určite nemám takú riťku ako ty .o)

Anonymous said...

Čo sa stresuješ,ak sa niekomu krištáľ páči,je mu jedno,aký má tvar (váza,palička,guľa alebo pavúk :))..

(Lenin)

Pecosita said...

fiha, no, ze ta dokaze toto tankovat. zasnem.

jasne, ludia su nesebakriticki. drviva vacsina. niekto v tom, ze zere ako prasa a tak aj vyzera, iny v inych veciach...

alibizmus sere aj mna, ale skor v medziludskych vztahoch ako vo vztahu sameho k sebe. kazdy nech si robi co chce a nech sa nici ako chce. kym to jemu samemu tvar pri pohlade na zrkladlo nekrivi, preco si tym kazit naladu?

a suhlas s gwu, nema byt cvicenie radost?

swarovski said...

netankuje, nech si vyzera a zije kazdy ako chce, jeho vec. ale ked so sebou nie je spokojny a pricinu hlada vsade len nie u seba, to ma dokaze vytocit...

nuz, cvicenie ako take ma nebavi velmi, je to nutnost, nieco ako umyvanie zubov...

bavia ma korcule, hokej, squash... slapanie na stacionari nie

germa said...

tak ja som si tentoraz prvý krát priznala, že som od novembra do januára ŽRALA a teraz ležím na zemi pred TV, kalanetikujem, pozerám programy o varení a vymýšľam si kadejaké nízkokalorické dobrôtky. Lebo aj tak sa dá. A vôbec sa už nestresujem, pre momentálnu nadváhu. A tí nadvážení ma nevytáčajú. Však každý sme nejaký:)

Anonymous said...

trochu mi pripominas tohoto typka :)
http://archiv.markiza.sk/?31337d=28.10.2007&31337p=7&31337m=1&31337o=0

Anonymous said...

no...nedalo mi neozvať sa:)
pozrela som si toho týpka a nič
v zlom, ale nie si trochu konsternovaný?...pretože ja som teda bola:)
pomykovo...swarovski je svojim spôsobom fikcia...ten týpek je poriadny kus debila v reále...porovnávanie tu nie je celkom na mieste :)

Lilith said...

Chrumem polystyrenovy chlebik a citam si tvoj post a usmievam sa :)
Posilky nemusim, radsej idem tancovat, to je najlepsi trening. Nechapem zmysel bicyklovania v miestnosti, ked sa da pri Dunaji. To iste o behani. Ale kazdemu to svoje ;-)
PS: Napapaj sa!

swarovski said...

pomykovo, toho typka som videl v priamom prenose a strasne som sa bavil. zjavne neodhadol svoje moznosti, niekto by s nim mal trosku potriast, nech sa preberie :)

kritizoval vsetko okolo, ale zabudol sa pozriet na seba. je pravda, ze rad opindam cokolvek, ale kritiku zacinam u seba. tentokrat som si priznal, ze vyzeram ako prasa, tak s tym musim nieco robit...

lilith, vonku je uz tma, ked skoncim v praci. a papal som minuly tyzden :)))
ale nie, snazim sa pravidelne 5x dennne, aby som zrychlil metabolizmus. roztahany zaludok to vsak nenaplni... :(

to anonym: kludne sa nabuduce podpis, nech to nevyzera, ze sa tu obhajujem sam :)

a teraz idem googlit, co znamena vyraz konsternovany! :))

este niekto to nevie, mam to sem napisat?

Anonymous said...

No, napisal si, ze vyzeras ako pavuk, nie ako prasa..ale nechajme detail tak. Suhlasim, ze sme si strojcom vlastneho stastia...no, ten tucko v jedalni je pravdepodobne stastny tak ako je aj s tymi vyhovorkami, co rozdava okolojeducim:) Inak moze byt i zavisly na jedlo..treba s nim na liecenie mozno, ktovie...joj, diskutabilne. Ale tebe drzim prsty, nech si teda jak Rambo, ne?!

Anonymous said...

sorry, fakt je tam ako prasa, ja detailista nedetailny...este raz sorry, my mistake:)

Anonymous said...

...konsternácia = zmätok, rozpaky, ohromenie, nepríjemné prekvapenie...
...v mojom kontexte to bolo myslené ako zmätok :)
...je krásne sledovať reakcie ľudí na Tvoje myšlienky, čo na jednej strane odcudzujú, na druhej uznávajú...kto má to správne merítko (meradlo) na to, či ono?...koľko ľudí, toľko chutí, ako sa vraví, v každom prípade treba všetko brať s rezervou a nadhľadom...zrejme si veľmi presvedčivý, a ľudia strácajú nadhľad :)
...nemala to byť obhajoba, len sa mi pri tom "26-ročnom pánovi" so zahraničným vozom a myslením našich prarodičov zježili všetky chlpy na tele...no proste, nedalo mi :)

S.

Anonymous said...

ty si taky roztomily ako chces spasit svet vyhlaseniami typu LUDIA ZOBUDTE SA:D ze ta to bavi

Anonymous said...

LOL:srdcovky...To ja som v zivote nestretla takeho cloveka...co ty, swar, mal si tu cest???
LOL: Budem uprimny...Postavu mas podla mojich predstav, vlasy tiez, no nepaci sa mi to tetovanie:))
Budem uprimny, mas rada zabavu a to sa mi na tebe nepaci:))
Ked nestravim tyzden so srdcovkami, tak ho stravim inde...v zahranici:)
Dakujem za tento prispevok, swar, tebe za tento blog, za pc a elektriku, dakujem srdcovym zalezitostiam a dakujem otcovi za Zorana, kt. mu dopomohol k tomu zahranicnemu vozuuuuuza....

Anonymous said...

no... sice s par mesacnym oneskorenim ale musim reagovat. ja pri pohlade na "vyzratych" ludi reagujem presne ako ty, swar... je mi z nich zle nedobre. ako to mozu dopustit!? a to pritom nemam so sebou ziaden problem, hoci po 1 dietati, stale nosim tu istu velkost co v 18-tich (38 - aby si niekto nemyslel ze mam od 18 nad 100 kg :-)). ale tiez to nie je zadarmo, hoci cvicit nechodim... neznaaasam to. ale obmedzujem sa v jedeni, vzdy ked mam pocit ze by sa to mohlo zvrtnut zlym smerom. moje heslo je, ze je lepsie vyzazi ala prasa predchadzat ako sa jej potom pracne zbavovat. ale fakt nechapem ludi co sa jej zbavovat nemienia a len sa stazuju kade chodia ze sa neda!