Tuesday, August 19, 2008

napad

vsade citam, pocuvam, ze su ludia jednotvarni, ze ziju svoje klise zivoty bez napadu...

... ze svet patri tvorivym, takym, co sa dokazu na veci pozerat inak ako vacsina. 

rozhodol som sa, ze to teda skusim aj ja, nech si odkrojim z toho svetoveho kolaca. skusim sa na veci divat inak, robit veci tak ako by mi to doteraz ani nenapadlo...

dnes som zacal.

uz viac rokov pracujem v jednej firme. 

kazdy vecer po sebe necham na stole spinavu salku od kavy, nejake prazdne flase, sem tam nejake omrvinky.

kazde rano, ked prichadzam, mam stol upratany, pohare a flase odstranene, kos vysypany.

nepozastavoval som sa nad tym nikdy, bola to taka prijemna samozrejmost. 

nikdy som nestretol ziadnu osobu, ktora po mne upratuje, 
kym sa ja rano doplazim do prace, upratovacky su uz davno prec. 

nikdy ziadne "dobry den, ako sa mate", nic...

dnes som urobil z cokoladoveho alobalu kvetinku a nechal odkaz na stitku:

"pani upratovacke za dlhorocne sluzby."

tak som teda zvedavy, co tento iny pohlad na svet prinesie. 

dufam, ze nie spinavu salku na stole s odkazom:

"nabuduce nechaj aj cokoladu, debil!"

mozno nie kazdy oceni tvorivy pristup...

necham sa prekvapit.

21 comments:

Kozo said...

Som zvedavý na reakciu :)

Anonymous said...

co,ako to dopadlo? napisala dakujem? (calypso)

swarovski said...

ziadna reakcia, ziadne dakujem...
asi u nas upratuju roboti :)

Anonymous said...

mozno si len myelela, ze su to len dalsie odpadky.. (calypso)

swarovski said...

mal som jej tam nechat dvacku

Anonymous said...

mozno by tvojim novym pristupom mohlo byt to, keby si urobil nieco nezistne. niekedy je dobre davat, aj ked nic nedostanes naspat. a mozno sa ta zena potesila a usmiala, ked to videla. a to nieco cenne, ked urobis niekemu inemu radost.

germa said...

a prečo si jej nenechal ozajstnú kvetinku?

Neda said...

no, ta dvacka znie lepsie. Navrhujem urobit aj z nej kvetinku :)

Pecosita said...

pekne od teba. aj ked mam pocit, ze dnes to funguje tak, ze potesit niekoho len tak pripada ludom divne... mozno aj prave tym, ktorych potesit chceme...

a nie je to prave preto, lebo cakaju, co od nich za to, ze sme ich teraz potesili budeme v buducnosti chciet?

Anonymous said...

som cakala, ze po vete: uz viac rokov pracujem v jednej firme, si dalej precitam nieco v duchu: tak som dal vypoved a zamestnal sa u konkurencie... to by bol novy pohlad o 180°...

aj ked je pravda, ze staci malickost. ved velke veci, keby sme ich rozpitvali, maju svoj zaklad prave v nich. presne pre to, aspon si myslim, sa oplati ich robit. ono sa ti to vrati, aspon dobry pocit budes mat urcite a mozes kludne zomriet.

ale urcite je pravda, ze inym pohladom na vec prides niektorym veciam na korienok. resp., ak riesis nejaku vec, vzdy by sa na nu malo pozerat zo vsetkych stran. napr. uz chapem preco su predavacky take protivne tvory(cest vynimkam). lebo ludia su nemozni(tiez cest vynimkam).

a tak... som sa rozpisala...:)
H.

Kozo said...

2pecosita: Stále sa stretávam s tým, že moje "len tak" aktivity sú podozrivé. Škoda ......

Pecosita said...

2POLEPETKO:zlatino, ja sa s tym stretavam tiez :D z oboch stran. ked robim nieco mile len tak, tak som za podozrivu, a ked niekto robi nieco len tak, tak sa vacsinou ukaze, ze to skutocne nie je len tak, ale uplne inak ;)

swarovski said...

nech si zapolemizujem aj ja...
ked nieco robis pre dobry pocit, je to LEN TAK, alebo nie? kedze robis dobre aj sebe...

Anonymous said...

myslim, ze ked niekoho potesis LEN TAK, potom ten dobry pocit pride sam. ak chces niekoho potesit pre to, aby si ten dobry pocit dostal, tak to nie je LEN TAK.
tak sa spytaj sam seba, ci by si to robil, aj keby to tebe nebolo prijemne.

Anonymous said...

mily anonymous, preco asi robime dobre skutky, ak nie preto, aby nam bolo dobre pri srdiecku? calypso

Anonymous said...

ja ich nerobim pre SVOJ dobry pocit, ale pre to, aby sa potesil ten druhy. castokrat to mne nemusi byt prijemne. a az potom, ak vidim, ze to splnilo ucel, pride MOJ dobry pocit. neviem ci som sa dobre vyjadrila..., jednoducho do toho nejdem s tym, ze -obrazne povedane- nieco ma voci tebe hryzie, tak aby to prestalo, si to chcem vyzehlit drobnym potesenim, aj ked to necakas.
asi si skor poviem, toto by sa ti mozno pacilo, tak to spravim/kupim,...

napr. ak dobehne clovek k mhd a zisti, ze nema penazenku, necaka, ze by mu niekto dal peniaze. ale ty si povies, hm, asi sa nema ako inak dostat domov a das mu ich.(nepovies si, chcem aby mi bolo prijemne pri srdiecku, preto ti zaplatim). a az ked vidis vdacnost v jeho ociach, pride hriatie pri srdiecku.
no ale neviem... ono je to asi aj tak jedno... keby sa to stalo tebe, aj tak ti nik peniaze neda...

Anonymous said...

zle si ma pochopila, ale nechajme to tak.. (calypso)

Anonymous said...

ja som to tiez blbo napisala

Anonymous said...

No, ja ked davam pridlhy cas a nic sa mi nevracia, tak ma to zacne srat...aj ked viem, ze vzdy ked davas, nemala by si cakat ze aj dostanes...A ked ma to uz teda serie,citim sa rozdana, tak ak mi clovek neda spät dobrovolne, vypytam si:))

Barunka said...

A SWAR, pani upratovacka do dnesneho dna nic???? :)))
mame, ako to tu uz aj odznelo tendenciu, minimalne podvedome cakat micro odplatu, aspon usmev, podakovanie, ..... cokolvek, aj ja tomu sama prepadavam, a potom som posmutnela, alebo len tak zapochybovala, ci to ma vyznam, zmysel ... ale ma, mozno sa pani upratovacka, len tak podvedome pousmiala a myslou jej prebehlo, ake mile ..... ja sedavam v praci tak dlho, ze poznam chalana co nam chodi upratovat, a ked mu sem tam dam cokoladku, alebo nejaku maskrtu, potesi sa, a pokara ma.... ze mam kopec :guliciet: z dierovacky stale okolo ..... :)))), a ja hm, no mam, poprajeme si krasny vecer, pripadne vikend ..... a ......... to je cele, je tam spatna vazba, xixi a vsade byt nevyhnutne nemusi,

Barunka said...

Pomali ludia vas naucia trpezlivost.
Zlostni ludia vas ucia
vyrovnanosti a tichosti.
Protivni ludia vas ucia sebaucte.
Emocionalne zabrzdeni ludia
vas ucia bezpodmienecnej laske.
Necestni ludia vas ucia cestnosti.
Tvrdohlavi ludia vas ucia flexibilite.
Vystraseni ludia vas ucia odvahe.
a NEVDACNI nas ucia VDACNOSTI :)